Friday, January 9, 2009

Projek Mudah Untuk Anak2



Cadangnya nak buat projek2 yang mudah untuk mengisi jadualwaktu anak dara saya. Salah satunya macam gambar dompet di atas. Cantikkan? Agak2 boleh teka tak mende tu dibuat dari apa?



Satu lagi projek yang terfikir ialah jahitan sulam pangkah. Benang, jarum saya yang lama masih ada lagi. Dah tengok2, nampak ada pattern yang mudah untuk yang baru2 nak belajar.Daripada dia duk sibuk baca buku cerita aje, elok gak ajar dia menjahit. Esok2, boleh buat untuk hias rumah. Tak pun boleh siapkan projek mak dia ni yang dah berzaman tak siap2.. :D






Nampak senang je kan? Pastu ingat nak gak buat quilt. Dah nampak banyak free pattern dalam internet. Tapi eloklah buat satu2 dulu kan.... ?

7 comments:

IKRAB family said...

salamun alaik kak.wah creatif laa cantik beg tu lagi cantik dr kat butik tu :).dah lama juga saya tak buat cross stich...nak sulam menyulam tak pandai apatah lagi mengait tu :)

benludin said...

bleh jual..biz online :)

Anonymous said...

Waalaikum salam sis..

mmg kreatif kan..tak nak teka ke buat dr apa? :)

samalah dgn kak, projek masa anak dara dulu2 tak siap2 lg..punyalah ..
belajar la sis sulam menyulam kait mengait..ralit bila mengadap ..
bila siap, puashati..

biz online ben?
idea bagus tu..
tp jauh lg rasanya tu..

IKRAB family said...

a'aa akak buatlah bisnes online :).nak gak teka tp rasanya tahu buat dp apa tu hehe.
saya dulu2 bljr gak bab mengait ni tapi mak saya pun dah bosan agaknye jadi cikgu saya, asyik buat tali air nya tak pandai2 juge hehehe.

Anonymous said...

nak bisnes kena sampai tahap terer sis...ni baru tahap budak baru belajar..cemana :)..

tapi, inshaAllah, ada rezeki nak gak.. :)

Anonymous said...

KJ, koi wat cross-stich time koi peknen jek...blh siap 2-3 kpg...byk kat umah tu...meh ler tgk... ;)

ummzaid said...

ltk lah gambo kat rmh cyber..
nak ke kg sinun..
allahu a'lam bila dapatnya..