Wednesday, December 10, 2008

Takdir Nya


Assalaamu alaikum..


Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua. Taqabbalallah minna waminkum. Tak terlambat lg rasanya.


Soalan semasa yg kerap saya terima dari rodong2.. " Lama tak nampak .. ". Sejujurnya, keadaan tak mengizinkan utk saya menjenguk blog sendiri dan rodong2 sekerap dulu. PC wireless ni selalu hang, bila dah hang tu alamat tutup terus je la sbbnya tak reti lg nak connect internetnya lg. Ke saja tak nak reti?...


Minggu lepas, terima berita, Pak Lang adik mak, meninggal dunia. Akibat berbagai penyakit yang bermula dengan kencing manis. Pak Lang yang amat baik, tak pernah sekali pun nampak dia marah. Kata2 Pak Lang sentiasa mesra. Kehilangan Pak Lang memang dirasai. Semoga roh Pak Lang akan ditempatkan bersama2 dgn orang2 yang beriman, ameen.


Begitulah kita, manusia, bila sampai masanya utk pergi mengadap Ilahi, tiada sesaat juga akan dapat dilewatkan. Kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. Tiada siapa yang dapat menduga. Siapakah yang patut dipersalahkan? Kerajaan (sebelum atau semasa ) ? Pemaju ? Ataupun pembeli? Jari mula menuding. Sudah tentu masing2 cuba membela diri. Yang pasti 5 nyawa sudah pun hilang, harta benda sudah pun musnah. Manusia masih juga tidak belajar dari pengalaman.













5 comments:

Anonymous said...

Kak, len kali tulih dulu entri kat microsoft word, pastu br buka blog, copy n paste aje...jimat masa..klu hang pun dah selamat :)

Anonymous said...

1.takziah dari saya...

2.pc tak tahan sejuk..tunggu la summer nanti ok kot..hehe

Anonymous said...

PAK LANG?

DI SABAK BERNAM KE?

ubilepih said...

selamat hari raya puan,maaf terlamabat wish

Anonymous said...

aida..
tqvm, cadangan diterima.. :)

ben..
t/kasih..
ye kot, sbb sejuk beku.. :D

bro jp..
Rmh Pak Lang di Kajang..

encik ubi..
minna waminkum...
haritu saya "tersangkut" kt blog encik..
tak pasti sbb apa..