Sunday, December 28, 2008

Palestinians Di Serang Lagi..



Inna lillahi wainna ilaihi raajiuun. My heart goes to all Palestinians. Setelah bekalan makan, air minum, eletrik dan gas utk memasak ditahan daripada masuk ke kawasan mereka, kini mereka diserang pula. Kalau Mumbai diserang seluruh dunia bersimpati (sememangnya saya pun tidak menyokong tindakan Pakistanis itu ..)termasuk juga USA tetapi bila Palestinians yang diserang dan dibunuh, tiada tindakan dari USA utk menghentikan serangan Israel.



Cuba bayangkan jika kita berada di tempat mereka, segala bahan2 asas keperluan harian tidak mencukupi malah ada yang tidak mampu mendapatkannya bolehkah kita hanya berdiam diri? Apa yang boleh mereka lakukan lagi jika pemimpin negara Arab atau Islam yang lain semuanya takut dan tunduk kepada US dan Israel. Harapan kepada Barrack Obama? Tidak mungkin...

Semoga Allah akan segera mendatangkan pertolonganNya kepada saudara seagamaku di Palestine yang dizalimi dan semoga mereka terus bersabar dengan ujian ini...ameen.

8 comments:

benludin said...

aku tak salahkan US atau negara2 kafir yg tidak menyokong Palestin. Tapi aku mmg marah yg amat kpd negara2 besar Islam yg duduk menikus! OIC pun masih dgn slogannya.."ooo...i see"

setuju kata reporter dlm you tube tu:
"arab ppl can't no longer stay in silence.."

sama2 kita bacakan doa qunut nazilah (dipetik dr blog roslan sms):

Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh2 kami Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan2 mereka

Ya Allah,Leburkanlah kumpulan2 mereka Pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka.Goncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing2 kamu kepada mereka.

Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa. Wahai Tuhan Yang Penuh Raksasa Wahai Tuhan Yang Bersifat Murka.

Ya Allah Ya Allah Ya Allah
Wahai Tuhan yang menurunkan kitab, Wahai Tuhan yang mengarakkan awan Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab, kalahkan mereka. Kalahkan mereka Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka.

benludin said...

err...org2 kuat,org2 kebal,pekida,peki..?, org2 silat,org2 boleh terbang,org2 boleh ghaib...bila nak ke palestin?

Anonymous said...

ameen...

dah masuk hari ketiga Israel mengebom..

ada ke org2 kebal gitu..cicakman adalah..

ubilepih said...

tak pe jap lagi lelaba man sampai

ummzaid said...

lelaba man org beloh deme ..

orang beloh kita mananya?

benludin said...

ummzaid dah ada gambor..

Anonymous said...

ben..
aku mewakili org2 kebal pekida dengan ini secara rasmi mengumumkan bahawa tubuh kami memang kebal..cuma telur kami tidak kebal..bila israel tahu akan kelemahan ini maka kami tidak lagi berupaya melindungi telur kami..

Anonymous said...

ben..
gambor?

mat pekida..
uish...aok ni ..koi lemoh betui..