Wednesday, December 31, 2008

Borak2 Kosong

Baru balik dari supermarket Cina di seberang jalan dkt dgn rumah ni. Beli daun sup, telur, togeh, bawang2an (bolehkan? mcm sayur2an.. )dan sepeket perencah sup soto (Indonesia mari..). Heh.. nak buat soto ayam ni jap lagi :).

Masa kat supermarket tu, mata duk mencari2 juga si Christine. Siapa pulak Christine ni?

Christine ni orang kita. Orang Malaysia. Orang negeri anak mami. Baru lagi sampai sini, dlm 2bln lebih. Dia kerja di supermarket tu. Berkenalan sebelum raya haji baru ni. Ada dia bagi nombor henpon, tapi sampai le ni saya belum kontek..nak buat cemana, makcik asik lupa je. Bila ingat, time plk tak mengizinkan.

Tadi jengok2 semua cashier tapi tak nampak plk dia. Jadi saya pun dah selesai ambik barang terus gi kat kaunter yg paling pendek. Tgh2 menanti cashier siap scan segala2 nya, saya tolehlah kebelakang, lahh..!! ada plk si Christine ni. Camanalah saya blh tak nampak dia tadi. Agaknya dia gi washroom tadi tu.

Hajat saya, kalau nampak Christine tadi, blh lah saya ambik kaunter dia, sambil dia scan2 barang2 tu, boleh kami borak2, tanya kabar ke apa ke... Dah tak de izin Allah lah tu, nak buat cemana kan... Siap saya masuk semua barang2 dalam shopping beg, saya pun sapalah Christine jap. Sempatlah kami bersalam2an. Dia pun tgh sibuk layan pelanggan.

Moralnya, bila dah jauh dari tanah tumpah darah kalau terjumpa kaum senegara, mcm gumbiralah juga saya ni.. :D

8 comments:

benludin said...

sng ke nak migrate ke canada?

atau si christine tu student

Anonymous said...

ada yg senang ada yg susah..ada yg kejap ada yg lama..

ngape, nak migrate sini ke?

Anonymous said...

oh, maaf terlupa, pasal christine tu, dia bkn student...kome pun ada soklan yg sama ben. Tadi kome ada dgr dia ckp Cina dgn kwn cashier dia jd mungkin sbb tu jglah dia dpt keje situ..yg lain2 kome sangka baik je la.. ;)

benludin said...

migrate??

hehe...dah merasa duk tpt org ni.dah serik

Anonymous said...

teruk sgt ke?

benludin said...

bukan teruk..leceh
nak makan petai jeruk pun susah..haha

Anonymous said...

:D..
skrng tak susah dah..
petai,belacan...ada belaka..

benludin said...

petai?
sepat kecut sbb sejuk..hehe