Wednesday, April 28, 2010

Sambung Sekejap..

Alkisahnya, di suatu hari, dlm pukul 11:40am, saya dengan Doloh sedang menanti bas sekolah. Sambil menanti dan menunggu, saya baca2 dulu la mende alah kat bwh ni..



Tetiba..

Old Man (OM): Which nation are you from? I'm from Jamaica. (Dia ckp slow2 tapi accent Jamaican dia ketara sgt).

Me: I'm from Malaysia.

OM: Malaysia? I live here at number 15. I am a composer. I'm going to sing you a song.

Me: Okay.. (dlm hati-is this my lucky day or my disaster day? :D- malunya rasa, tp tak sampai hati nak tolak..)

OM: lalalalala... Lord..you come..lalala....




(jgn tanya apa yg dinyanyikan sbb saya faham sepatah dua je, Aksen kuat, tambah pulak dia tak de gigi... :)- tgk gambar dia tu. Byk perkataan berdebus2 dan berlepek2bunyinya-wpun dia sedaya upaya nampak gayanya-tengoklah gambar tu sampai pejam2 mata. Saya byk tunduk, pandang Doloh- Doloh pun tersengih2 dengar org tua tu menyanyi. Tak boleh lupa dgn sengehan Doloh- buat saya tersenyum sendiri.. :))

OM: I'm going to sing you another song...

Me: Okay .. (dlm hati...adui laa... )

OM: Lalalalala......
(dgr bunyi mcm lagu yg sama je. tgh dia nyanyi yg lagu ke2 ni saya teringat nak ambik gambar. saya hala kamera hp kat dia, dia buat tak kisah je, saya pun snap je la...)

Arakian, bas pun sampai..

Me: excuse me, we have to go..

OM: you going?

Me: Yes..

(dah siap ltk beg Doloh-say hai2 dgn drebar bas (dia yg lekatkan talipinggang keledar setiap hari utk Doloh) pastu bai2 kat Doloh, saya turun bas tunggu sampai bas pergi.)

OM: Oh..I thought you are going too..

Me:No, I'm going home..

Tak cakap pun terimakasih. Tak ingat, sbb rasanya saya pun jd mcm nervous-first time org nyanyi semata2 utk saya tu.. )

Orang tua tu baru je pindah ke housing ni. Boleh kata hari2 selisih dgn dia. Memang dia menyanyi sokmo- yang saya perasan lagu Billie Jean.
Saya ada bgtau ayoh chu psl OM ni, ayoh chu tanya, tak de dia mintok duit lps tu? :D.. tak de lah sbb rupa2nya dia memang suka menyanyi kat org perempuan.

13 comments:

IKRAB family said...

hehehe......lain kali akak suh dia nyanyi lagu mawi ke eh tu tak sedap, lagu ramli sarip ok hehehe.
p.c.

ummzaid said...

sis shima..nak jg kalau dia reti :)

benludin said...

die hard fan MJ tu...

silap x amik gambo doloh senyum sambil menunggu bas sekoloh

ummzaid said...

syeikh..
a ah..mmg ingat mcm tu jg.. :)

Abd Razak said...

Salam...

Hiburan di waktu menunggu bas.. :)

Anonymous said...

wah kak! mesti dia terpegun nengok keayuan aok te..hehe.. nti kabo ke dia, nyanyi lagu "beat it".

kak, satu ari akan smp.

Dalila said...

hmmm..cuak gak kalo saya..boleh lak akak bagi dia nyanyi lagu kedua..tapi takper radio bergerak tu..

piewahid said...

salam zie,
ooOoo... dialah orgnya ya! :):):)
subhanallah, uniknya kjadian tuhan!

ummzaid said...

en. razak..
iye..free :)

intan payung..
ayu? hmmm... aok tak nengok lg blh la sbt gitu...
sampai mana? :D.. InshaAllah..

dalila..
akak ni tak nak lah lukakan hati org tua tu... hahaha...

waalaikumsalam yoh chu..
tu lah dianya.. :)

jawa peranakan said...

kak..saya pun nak nyanyikan 1 lagu untuk akak..

BERDIRI..TEGUH DI BUMI NYATA UNTUK SEMANGAT 1 MALAYSIA..
SEPAKAT..RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN..
PERPADUAN..MENCAPAI MATLAMAT TOLERANSI KAUM AMALAN BERSAMA..
KEJAYAAN..KITA BANGUNKAN 1 MALAYSIA..

ok ke kak? kalau ok saya sambung chorus pulak..

ummzaid said...

jp..
hehe...tksh, sambung la..
kalau ada video masa nyanyi tu lg beh..

Anonymous said...

Salam ummzaid,

Live show tuuuu.

Apa pun semoga gembiran selalu.

ummzaid said...

waalaikumsalam kak..
tksh, semoga akak dan keluarga jg gembira dan sht selalu..ameen.