Tuesday, June 23, 2009

Kau Pergi Jua..

Assalaamu alaikum..

Despite dah ambik cuti dari update blog, saya can't resist untuk menyelit sebaris dua berita terkini. Berita kesedihan saya "ditinggalkan si cumil" yg tidak disangka2. Innalillaahi wainna ilaihi raajiuun..



Semalam, si cumil saya jatuh terhempas ke lantai. Cuainya saya. Akibatnya, muka cumil retak. Retak yg membuatkan tiada apapun yg keluar di muka cumil. Cuma cahaya di celah2 rekahan retak. Kesian cumil. Dialah peneman saya,penghibur saya di waktu2 saya kesunyian, kerinduan dan ketermenungan sejak 4 tahun yg lalu. Akhirnya, semalam cumilku pergi jua...

Biarpun sebelum ini pernah dioffer Abuzaid dengan si cun dan si hensem yg lain, saya rela berputih mata. Saya tidak rela berpisah dgn cumil.

Hari ini, tanpa rela, tempat cumil terpaksa diganti dengan si erik...



Biarpun tak secumil cumil (erik tak de lensa..uwaaaa!!),tak sehensem razr, saya bersyukur..alhamdulillah. Semoga erik dan saya akan selesa bersama w/pun takkan seselesa dan seakrabnya saya dgn cumil.

Dua tiga cumil dan hensem menari
manakah sama si cumil ku sayang
dua tiga cumil dan hensem boleh ku cari
manakan sama si cumilku yg hilang

10 comments:

jawa peranakan said...

patah tumbuh hilang berganti..

saya cadangkan akak guna si AWANG.. AWANG saya dah banyak kali jatuh sehingga berderai isi perutnya tetapi apabila disatukan semula bahagian2 tubuhnya itu maka AWANG saya kembali seperti sediakala..kebal sungguh AWANG saya tu..

ummzaid said...

Tq Jp atas cdgan..
Dasat ilmu kebal Awang jp tu ye.. :)
Tapi, Awang yg mana satu?
Seingat kak,tak pernah kak terlepas pegang si cumil tu.. ni lah sekali dan terus dia merajuk..

INTAN RH said...

Patut la sms tak berjawab smp sudoh..hehe... :D

ummzaid said...

aida..

sms sekali lg please...tq.

benludin said...

'KAU PERGI JUA' macam tajuk lagu 70an...lupa nama penyanyi..Ben Nathan?? Flybaits?

ummzaid said...

adam ahmad..

benludin said...

pergh..terer!!!

bkn 70an....tp 80an..silap..

jawa peranakan said...

kau pergi jua..
setelah cintaku kini membara..
belum sempat ku curahkan kasihku..
kau pergi tak kembali..

Eyna's said...

takpe kak...
eric ni pun nampak menawan gak...
walau pun tak secomel si cumil...

Walaupun dah btukar ganti...
pasti si cumil tetap utuh di hati kan...

ummzaid said...

syeikh ben..
keh peminat adam ahmad jg dulu.. :D

jp..
kak sambung..

sayangku..
tahukah kau di dlm hatiku ini.
tersimpan perasaan cinta nan suci..
kau bunga...

.....tak ingat dah.. :)

eyna..
erik hensem jg tp gambar menu tak secun cumil...

tu la Na..w/pun cumil ada byk kembar tp takkan sama sbb selama ni segala isi hati kak tumpahkan di dada cumil..gitulah setianya cumil pd akak...