Monday, April 6, 2009

Semalam dan Hari Ini...

Semenjak dua menjak ni saya malas nak menulis karangan. Agaknya sejak Seneca letak saya dalam level 4 untuk tulisan dan level 6 untuk pertuturan.

Saya jadi hampa. Letak saya dalam level2 itu bermakna, jalan saya untuk sampai ke destinasi akan jadi panjang dan kosnya juga akan jadi bertambah. Nampak gaya "lampu merah akan terus menyala"...

Tetapi, alhamdulillah, 'ala kulli hal...
La tahzan ya Ummzaid.

Semalam, bertungkus lumus saya dari pukul 2 petang sampai 10 malam. 8 jam...uih! lamanya....... Orang lain boleh siap sekurang2nya dalam 4jam je.




1st time saya buat ni. Dah 3 suku siap kena bukak semula sebab terlalu tebal. Tak boleh masuk bawah jarum. Gara2 felt yang saya guna untuk interfacing. Bila dah buka semula, maka bertambahlah cacat-celanya. Tapi masih ok lagi untuk saya guna sendiri.





Anak dara saya nak jugak satu. Hari ni, buatlah satu untuk dia. Kecik sikit saiznya.






Dia suka sangat kumpul duit Canadian Tire. Bila nampak je kat atas meja atau atas almari tv, cepat je dia mintak izin baba, nak simpan.

Saya ada plan. Kalau dah terer nanti, saya nak jual. Ada siapa nak beli?

14 comments:

Dalila said...

purse ni pun cute gak.. mana akak belajar jahit ek? saya jahit kain batik leh lah..

ubilepih said...

mals menulis,rajin menyulam.la tahzan

ummzaid said...

Dalila..

kak pn mula pandai jahit kain batik je...mak ajar :)

kerastangan ni, kak belajar dari web je...

Dalila pandai guna mesin jahit, InshaAllah, tentu boleh buat juga...

Bro ubi..

alhamdulillah...mesin jahit jd terapi.. :D

jawa peranakan said...

saya nak order 3..

ben bayar..

IKRAB family said...

wah cayalah kak, ni jeles niii hehehe.bleh je sya borong bnyk2 kat akak then jual plak kat sini ;).
Btw, tahniah kak, sentuhan kak mmg ajaib,cantik2 seme hasil tgn akak.

ummzaid said...

jp..

selamat ben sbb kaunter jual beli lom bukak lg... :)

sis purple..

tq tq..alhamdulillah...
ada masa cuba sis surf tote kat web..lagi boleh buat kita jeles sbb sgt2 lah marbeles .. :)

akak ni bak kata org koi, sede amat.. :D

tapi ok gak idea tu, sis...

akak dah sebut kat abuzaid, nanti summer picnic boleh jual kat sisters sini. Pastu smlm ckp bila2 lapang blh la gi lg fabricland cari kain, bahan2 lg..abuzaid kata okeh.. :).

Anonymous said...

terrer arr kak menjahit... juai at saya.. rm atau rupiah je ek.. canadian money eseinomoney lorr...

IKRAB family said...

bagus tu kak, saya sokong selmt berbisnes ye kak.dah ada kelebihan jari jemari tuh,gunakanlah sebaik mungkin :).saya ni tak de seni hehehe.klu ada sesapa nak blik sini bleh akak kirimkan ke sini bleh tlg jual kat sini ;).students sya lum ada yg nak blik lagi dlm bulan2 ni.sya suka yg beg dwi kaler tu.kreatif le kak.purse yg batik2 leh buh mcm2 card mmg menarik.

IKRAB family said...
This comment has been removed by a blog administrator.
IKRAB family said...
This comment has been removed by a blog administrator.
IKRAB family said...

alamak kak pesal jadi 3x mesej tu hehehe.tlg delete ye kak.

ummzaid said...

Anon..

Tqvm..belum terer lg ni, baru nak belajar2.
InshaAllah, kalau kedai bukak nanti, semua matawang diterima.. :).

sis purple..

Alhamdulillah, tq juga... student tu duk mana?
Akak rasalah, kalau tau guna mesin jahit, InshaAllah boleh buat semua yang kak buat tu..sbb kak macam tu la.. hehe..

IKRAB family said...

student tu ada di alberta, mc gill univ. yg di toronto dah loss contact.
kak, sejuk hati dan minda di blog akak ni dgn alunan hafalan surah ar-rahman.teringat masa kena hafaz surah ni masa bljr dulu, prof tu dr palestine, julign3 gak mata nak paham bhsa dan assent dia dlm b.arab ;)

ummzaid said...

alberta jauh jgk..
teringat kat student sis yang kat UofT tu. dia tak pernah contact kak pun..
agaknya dia ok lah tu..

kak plk teringat masa ikut kursus taranum..
ustaz tu ajar dengan surah ar-rahman..
mudah je dia baca dengan berlagu..
kita yg lidah keras ni alahai... :)